عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 1 شهريور 1402
بازدید : 1325
نویسنده : سئوکار


سرمایش هوا در پاییز و زمستان ذهن مردم را به این موضوع می کشاند که از چه روش هایی برای گرم کردن خانه ها و لانه ها باید استفاده کرد. این مشکل زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که بدانید آپارتمان‌های جدید از سیستم‌های تهویه مطبوع کمتری استفاده می‌کنند. همچنین برخی از این سیستم‌های گرمایشی به دلیل مصرف بالای برق منجر به افزایش قبض ماهیانه خانوار شده و هزینه‌های بالایی را برای خانوارهای ایرانی به همراه دارد. از این رو ایرانی ها ترجیح می دهند از اجاق گاز استفاده کنند که قیمت بسیار ارزان تری دارند و استهلاک آنها نیز در مقایسه با سایر سیستم های گرمایشی بسیار کم است.

در سال‌های اخیر یکی از دلایلی که افراد آپارتمان‌نشین از بخاری‌های گازی استفاده نمی‌کنند، مشکل اگزوز و خروج گازهای مضر آن بخاری‌ها است. برای رفع این مشکل برخی از شرکت های ایرانی ابداع کرده و بخاری های بدون دودکش خود را معرفی کرده اند. ایرانیانی که دوست دارند از گرمای این نوع بخاری لذت ببرند این محصولات را با قیمت بسیار پایین خریداری کرده و در منزل استفاده می کنند. سوال برای برج نشینان این است که آیا این بخاری های بدون دودکش مرده اند؟ آیا می توان از آنها در خانه استفاده کرد؟

مزایا و معایب استفاده از بخاری بدون شومینه

امروزه افراد قبل از خرید یک محصول در بازار، مزایا و معایب آن را مطالعه می کنند و سعی می کنند تصمیم بگیرند که آیا برایشان مفید است یا خیر. یکی از وسایل پرطرفدار در بین ایرانیان به ویژه دانش آموزان بخاری دودکشی است که در 5 سال گذشته برای گرمایش منازل بسیار کاربردی بوده است. امروز ما به مزایا و معایب این دستگاه ها می پردازیم و تصمیم می گیریم که آیا ارزش خرید آنها برای شما را دارد یا خیر.

مستاجر سوسا، توانایی انجام این کار بسیار مهم است. بخاری های بدون دودکش به دلیل ابعاد کوچک و راحتی بسیار قابل حمل هستند و می توانید آنها را به صورت جداگانه حمل کنید. وزن مواد بسیار سبک است، حتی خانم های خانه دار می توانند آن را به تنهایی بلند کرده و جابجا کنند. این وضعیت اهمیت زمانی را نشان می دهد که می خواهید خانه خود را گردگیری و تمیز کنید و زمانی که این وسایل را به دست می آورید باید آنها را جابجا کنید.

اندازه و فضای کوچک در هر قسمت از خانه

خانه‌های ما کوچک‌تر از همیشه می‌شوند و باید راه‌هایی پیدا کنیم تا فضا را برای خودمان مناسب‌تر کنیم. یکی از بهترین راه حل ها برای این کار خرید یک چیز کوچک و راحت است. بخاری های گازی بدون دود به دلیل طراحی منحصر به فرد خود نسبت به بخاری های قدیمی بسیار کوچک هستند و در هر قسمتی از خانه حتی پشت مبل قابل استفاده هستند.

این دستگاه در مقایسه با سایر وسایل گرمایشی از قیمت پایینی برخوردار است

بحران اخیر باعث شده همه ما قبل از خرید به قیمت آن نگاه کنیم. بدون شک امروزه هزینه خرید کنتور گاز قدیمی برای اکثر ما گزاف است. علاوه بر این، سیستم دودکش آنها گاهی اوقات شامل هزینه های اضافی برای ما می شود. بخاری های بدون دودکش به دلیل وجود فنر جدید قیمت چندانی ندارند و می توانید آنها را با نصف قیمت سایر تجهیزات تهیه کنید.

حرارت بسیار بالا

در مقایسه با سایر وسایل گرمایشی که در ایران می بینیم، بخاری های گازی نسبت به سایر وسایل بدون دودکش از جمله بخاری گازی و کولر گازی از ظرفیت گرمایش بالاتری برخوردار هستند. از آنجایی که این دستگاه ها گاز طبیعی می سوزانند، حرارتی که تولید می کنند چندان آزاردهنده نیست و برای ما ایرانی ها یادآور دهه های 60 و 70 است.

مصرف بهینه و صرفه جویی در انرژی

همانطور که می دانید هزینه گاز در ایران بسیار کمتر از سایر نقاط جهان است و این به این دلیل است که هزینه استفاده از تجهیزات برقی بسیار گران است و گاهی این امر باعث می شود قبض برق شما از حد مجاز فراتر رود. . بنابراین می توان گفت با استفاده از اجاق های گازی بدون دودکش می توان به میزان قابل توجهی در مصرف انرژی صرفه جویی کرد و هزینه ها را کاهش داد.

در طراحی خانه و طراحی داخلی کمک کنید

از آنجایی که این بخاری ها به تازگی وارد بازار شده اند، طراحی بسیار شیکی دارند. شما می توانید به راحتی به وب سایت هر یک از فروشندگان این دستگاه مراجعه کرده و مدل های مختلف این دستگاه ها را مشاهده کنید. تحت تأثیر این نوع طراحی، بسیاری از افراد ترجیح می دهند از این بخاری ها برای بهبود زیبایی خانه خود استفاده کنند، حتی اگر امکان استفاده از وسایل برقی را داشته باشند.

معایب استفاده از بخاری گازی

عدم وجود تهویه مناسب

احتمال غرق شدن و کشندگی

رشد گرد و غبار و گرد و غبار در خانه

سازگاری بخاری های گازی و زمینی

یکی از نکات مهمی که قبل از تهیه این بخاری ها باید به آن توجه کرد سایز لوله های گاز خارج از دودکش و اندازه خانه است. اگر خانه ای با مساحت بیش از 100 متر مربع دارید، خرید بخاری بسیار کوچک به درد شما نمی خورد و آن را به خوبی گرم نمی کند. برعکس آن هم درست است؛ اگر خانه خیلی کوچکی دارید، خرید یک بخاری بزرگ کل خانه را گرم می کند و تصمیم می گیرید سریع آن را خاموش کنید.

ایمنی بخاری های گازی بدون دودکش

مشکل اصلی بخاری های گازی بدون دودکش ایمنی آنهاست. اگرچه در بسیاری از تبلیغات بیان می شود که استفاده از این وسیله ضرری ندارد، اما لزوماً اینطور نیست و باید به شما بگوییم که این بخاری ها می توانند کشنده باشند. شیمی به ما می گوید که اگر گاز طبیعی بسوزانید، مقدار اکسیژن هوا کاهش می یابد و گاز جدیدی به نام مونوکسید کربن تشکیل می شود. این گاز تولیدی یکی از دلایلی است که برخی از هموطنان ما در زمستان بر اثر خفگی جان خود را از دست می دهند. به همین دلیل بخاری های سنتی و قدیمی ایرانی از دودکش معمولی پشت بخاری برای انتقال این گاز به بیرون از خانه استفاده می کنند. البته باید توجه داشت که دودکش به تنهایی در حذف این گاز بی تاثیر است و کیفیت خود اجاق گاز مهم است.

 

استفاده از بخاری های گازی بدون دودکش

برخلاف نظر بسیاری از کارشناسان که معتقدند در هیچ شرایطی نمی توان از این بخاری ها استفاده کرد، باید به شما بگوییم که می توانید از این روش گرمایشی در فضاهای باز مانند کافه های بیرونی و یا حتی سفره خانه های سنتی استفاده کنید. گرمایش عموماً دلیل عدم استفاده از این بخاری ها در منزل عدم تهویه مناسب و گردش هوا است و اگر در مغازه یا فضای باز هستید می توانید از آنها استفاده کنید.

بخاری بدون دودکش برای اتاق خواب

در برخی از نقاط کشور این بخاری ها در اتاق کودکان قرار می گیرند و برای گرمایش خانه استفاده می شوند. برای این هموطنان باید گفت که انجام این کار به شدت خطرناک است. اتاق های کوچک اغلب تهویه مناسبی ندارند، از طرفی نشت کوچک مونوکسید کربن می تواند باعث مسمومیت کودکان و آسیب های جبران ناپذیر شود.

مطالعه بیشتر: https://www.entekhabcenter.com/قیمت-بخاری-گازی-بدون-دودکش




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سرچ رنک و آدرس search-rank.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com